MENÚ DE TEMPORADA

categoría Nutrició Obesitat

12 juliol 2018



MENJAR “SA” NO HA DE SER AVORRIT: Preparant-nos per l’estiu Des de l’equip de ENDOCS et volem donar totes les facilitats per seguir una dieta equilibrada, baixa en calories i que a la vegada puguis gaudir del plaer de menjar.

Entrant: GASPATXO DE SÍNDRIA

Ingredients (per a 4 persones): ½ kg de síndria, ½ kg de tomàquets madurs, 40g de pebrot verd, 35g de ceba, 1 dent d’all petit, 1 cullerada sopera d’oli d’oliva, vinagre i sal al gust.

Mètode: Rentar els tomàquets i el pebrot. Tallar el tomàquet, l’all, la ceba i el pebrot. Batre fins que quedi tot ben homogeni i fi. Si es vol, es pot passar en aquest moment la mescla per el colador. Agafar la síndria i treure la pell i les llavors, tallar a trossos i afegir a la mescla anterior. Afegir la sal, l’oli d’oliva i el vinagre i batre altre cop fins que quedi tot ben fi. Deixar refredar un mínim de 2 hores a la nevera i abans de servir, tornar a barrejar.

Beneficis nutricionals:

  • Aporta molt poques calories, ideal per a seguiment de dietes hipocalòriques
  • Aporta antioxidants que ajuden a lluitar contra els radicals lliures.
  • És font de vitamines i minerals. Ric en vitamines A, E i C.
  • Aporta àcids grassos monoinsaturats, concretament àcid oleic procedent de l'oli d'oliva, que ajuda a reduir el colesterol
  • Elevat contingut en magnesi i potassi, ideal per a esportistes
  • Ajuda a reduir la tensió arterial

Principal: TÀRTAR DE SALMÓ, ALVOCAT I  CUSCÚS

Ingredients (per a 4 persones): ½ kg de salmó en filet o rodanxes, 1 tomàquet, ½ alvocat, 30g de ceba, 1 cullerada salsa de soja, suc de mitja llimona, oli d’oliva i sal; 120 g de cuscús cru (30 g per persona)

Mètode: Retirem bé la pell i les espines del salmó, tallem a dauets petits (al gust, recomanem màxim 0,5 cm de costat) i ho deixem preparat en un bol. Tallem el tomàquet i l’alvocat en dauets de la mateixa mida que el salmó i ho incorporem al bol. Tallem la ceba més petita que la resta d’ingredients.

Inflar el cuscús: ficar en un bol el cuscús cru, agafar el mateix volum d’aigua que de cuscús, afegir oli i sal a aquesta aigua, escalfar-la al microones i tirar-la per sobre el cuscús. Deixar reposar 10-15 minuts fins que s’infli i posar-lo al bol amb la resta d’ingredients.

Afegir a tota la mescla:  la salsa de soja, el suc de llimona, oli i sal al gust; remoure i deixar reposar a la nevera 30 minuts.

Emplatar utilitzant una anella i decorar amb unes fulles d’enciam.

Beneficis nutricionals:

  • Redueix el colesterol, font d'àcids grassos omega-3
  • Ric en vitamines A, B i D
  • Ajuda a reduir la pressió arterial: Els alvocats són una gran font de potassi
  • Propietats antiinflamatòries: Ric en fitonutrients, com els polifenols i els flavonoides que s'ha demostrat que tenen propietats antiinflamatòries
  • Promou la salut ocular
  • Regula els nivells de sucre en la sang: El cuscús és un cereal amb baix índex glucèmic, evita les hiperglucèmies en sang produïdes després dels àpats

Postra: GELAT DE IOGURT I CIRERES

Ingredients (per a 4 gelats): 2 iogurts naturals sense sucre (si es vol es pot afegir unes gotes de edulcorant natural stevia), 150 g cireres, 1 culleradeta de suc de llimona

Mètode:  rentar les cireres, treure l’os i triturar-les fins aconseguir una textura més o menys fina (si ho desitja, es poden pelar). Posar en un bol els dos iogurts i batre fins que quedi una textura cremosa. Afegir les cireres triturades i mesclar per a què quedi tot ben barrejat. Abocar el contingut en els motlles per a gelat i ficar al congelador un mínim de 5 hores.  

*Com a motlle pot utilitzar el recipient d’un iogurt buit i com a pal del gelat, una cullereta de plàstic.

Beneficis nutricionals:

  • Ric en minerals com el ferro, calci, magnesi i potassi
  • Ric en vitamines com A, B, C i E
  • Propietats antioxidants que ajuden a combatre contra els radicals lliures
  • Baix contingut en lactosa, ideal per a intolerants a la lactosa
  • Ajuda a mantenir una flora bacteriana intestinal sana
  • Enforteix el sistema immune
  • Redueix els valors de colesterol sanguini: diferents estudis demostren que el consum de iogurt desnatat baixa els nivells de colesterol
  • Elevat contingut en calci, ideal per a totes les edats però sobretot en persones amb osteoporosi o osteopènia

 

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

MENÚ DE TEMPORADA

Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Continuar llegint

El Caqui

MENÚ DE TEMPORADA

El caqui és una fruita tropical pròpia de la tardor. De color groc o ataronjat segons els seu contingut en carotens, amb sabor molt dols. Aporta 65 kcal per cada 100 grams

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +