MENÚ DE TEMPORADA

categoría Nutrició Obesitat

12 juliol 2018



MENJAR “SA” NO HA DE SER AVORRIT: Preparant-nos per l’estiu Des de l’equip de ENDOCS et volem donar totes les facilitats per seguir una dieta equilibrada, baixa en calories i que a la vegada puguis gaudir del plaer de menjar.

Entrant: GASPATXO DE SÍNDRIA

Ingredients (per a 4 persones): ½ kg de síndria, ½ kg de tomàquets madurs, 40g de pebrot verd, 35g de ceba, 1 dent d’all petit, 1 cullerada sopera d’oli d’oliva, vinagre i sal al gust.

Mètode: Rentar els tomàquets i el pebrot. Tallar el tomàquet, l’all, la ceba i el pebrot. Batre fins que quedi tot ben homogeni i fi. Si es vol, es pot passar en aquest moment la mescla per el colador. Agafar la síndria i treure la pell i les llavors, tallar a trossos i afegir a la mescla anterior. Afegir la sal, l’oli d’oliva i el vinagre i batre altre cop fins que quedi tot ben fi. Deixar refredar un mínim de 2 hores a la nevera i abans de servir, tornar a barrejar.

Beneficis nutricionals:

  • Aporta molt poques calories, ideal per a seguiment de dietes hipocalòriques
  • Aporta antioxidants que ajuden a lluitar contra els radicals lliures.
  • És font de vitamines i minerals. Ric en vitamines A, E i C.
  • Aporta àcids grassos monoinsaturats, concretament àcid oleic procedent de l'oli d'oliva, que ajuda a reduir el colesterol
  • Elevat contingut en magnesi i potassi, ideal per a esportistes
  • Ajuda a reduir la tensió arterial

Principal: TÀRTAR DE SALMÓ, ALVOCAT I  CUSCÚS

Ingredients (per a 4 persones): ½ kg de salmó en filet o rodanxes, 1 tomàquet, ½ alvocat, 30g de ceba, 1 cullerada salsa de soja, suc de mitja llimona, oli d’oliva i sal; 120 g de cuscús cru (30 g per persona)

Mètode: Retirem bé la pell i les espines del salmó, tallem a dauets petits (al gust, recomanem màxim 0,5 cm de costat) i ho deixem preparat en un bol. Tallem el tomàquet i l’alvocat en dauets de la mateixa mida que el salmó i ho incorporem al bol. Tallem la ceba més petita que la resta d’ingredients.

Inflar el cuscús: ficar en un bol el cuscús cru, agafar el mateix volum d’aigua que de cuscús, afegir oli i sal a aquesta aigua, escalfar-la al microones i tirar-la per sobre el cuscús. Deixar reposar 10-15 minuts fins que s’infli i posar-lo al bol amb la resta d’ingredients.

Afegir a tota la mescla:  la salsa de soja, el suc de llimona, oli i sal al gust; remoure i deixar reposar a la nevera 30 minuts.

Emplatar utilitzant una anella i decorar amb unes fulles d’enciam.

Beneficis nutricionals:

  • Redueix el colesterol, font d'àcids grassos omega-3
  • Ric en vitamines A, B i D
  • Ajuda a reduir la pressió arterial: Els alvocats són una gran font de potassi
  • Propietats antiinflamatòries: Ric en fitonutrients, com els polifenols i els flavonoides que s'ha demostrat que tenen propietats antiinflamatòries
  • Promou la salut ocular
  • Regula els nivells de sucre en la sang: El cuscús és un cereal amb baix índex glucèmic, evita les hiperglucèmies en sang produïdes després dels àpats

Postra: GELAT DE IOGURT I CIRERES

Ingredients (per a 4 gelats): 2 iogurts naturals sense sucre (si es vol es pot afegir unes gotes de edulcorant natural stevia), 150 g cireres, 1 culleradeta de suc de llimona

Mètode:  rentar les cireres, treure l’os i triturar-les fins aconseguir una textura més o menys fina (si ho desitja, es poden pelar). Posar en un bol els dos iogurts i batre fins que quedi una textura cremosa. Afegir les cireres triturades i mesclar per a què quedi tot ben barrejat. Abocar el contingut en els motlles per a gelat i ficar al congelador un mínim de 5 hores.  

*Com a motlle pot utilitzar el recipient d’un iogurt buit i com a pal del gelat, una cullereta de plàstic.

Beneficis nutricionals:

  • Ric en minerals com el ferro, calci, magnesi i potassi
  • Ric en vitamines com A, B, C i E
  • Propietats antioxidants que ajuden a combatre contra els radicals lliures
  • Baix contingut en lactosa, ideal per a intolerants a la lactosa
  • Ajuda a mantenir una flora bacteriana intestinal sana
  • Enforteix el sistema immune
  • Redueix els valors de colesterol sanguini: diferents estudis demostren que el consum de iogurt desnatat baixa els nivells de colesterol
  • Elevat contingut en calci, ideal per a totes les edats però sobretot en persones amb osteoporosi o osteopènia

 

Autor:


Cap de Servei @doctorsesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

TIROIDES I DIETA. PREGUNTES FREQÜENTS

MENÚ DE TEMPORADA

Podem millorar la nostra malaltia tiroidea mitjançant la dieta?

Continuar llegint

TRUCS NUTRICIONALS PER CUIDAR LA TEVA PELL DESPRÉS DE L’ESTIU

MENÚ DE TEMPORADA

El consum de certs aliments pot ajudar-nos a aconseguir major protecció per la pell exposada al sol i a mantenir el bronzejat

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +