La ingesta de begudes ensucrades, fins i tot sucs de fruita natural, vinculada a l'aparició de Diabetis tipus 2

categoría Diabetis Nutrició

13 novembre 2019



Les begudes ensucrades incloent els sucs de fruita naturals i les begudes artificialment ensucrades augmenten el risc de desenvolupar diabetis tipus 2.

S'ha realitzat una revisió de 3 estudis prospectius amb un nombre de mostra important (prop de 200.000 persones) per comprovar l'efecte que podien causar les diferents begudes ensucrades.

Es van mesurar els resultats dels 3 estudis en què es van avaluar dades com el pes, l'IMC, els canvis en l'estil de vida, la quantitat i tipus d'alimentació que cada participant consumia, etc.


Es va determinar que consumir més de mig got de begudes ensucrades, incloent sucs de fruita naturals, s'associava amb un 16-18% més de risc en l'aparició de diabetis tipus 2. No obstant això, aquelles persones que van substituir un got de beguda ensucrada per altres begudes sense sucre com aigua, cafè o te, se'ls va associar amb un risc de el 2 a l'10% menor de patir diabetis tipus 2.

Els resultats de l'estudi estan relacionats amb les recomanacions actuals de reduir al màxim possible el consum de sucres simples i reemplaçar les begudes ensucrades per begudes no calòriques com te, cafè o infusions sense sucre.

És important deixar enrere la falsa creença que els sucs de fruita naturals són saludables, l'OMS desaconsella el consum de sucs de fruita (fins i tot els naturals) a causa de l'impacte que generen en la salut com augment de glucèmia postprandial i augment de risc de certes patologies com obesitat i diabetis.

Una fórmula refrescant i apta per als amants de les begudes naturals són els sucs de verdures-hortalisses amb una mica de fruita (llimona, gerd, mitja fruita màxim) - el gaspatxo és un exemple clar però hi ha moltes opcions. Els coneguts "sucs verds" http://www.endocrino.cat/blog-endocrinologia.cfm/ID/5939/CAT/sucs-verds-sucs-detox-.htm són un altre exemple: ideal preparats amb tota la seva polpa i amb aigua per triturar. Aquest tipus de begudes poden ser ideals en la recuperació de l'exercici físic, pel seu elevat contingut mineral

Les recomanacions actuals per a la prevenció de l'aparició de la diabetis tipus 2 són: mantenir un pes adequat, seguir uns bons hàbits d'alimentació i la realització d'activitat física diària.

Si tens antecedents de diabetis o vols ajudar a prevenir la malaltia, acudeix a un Dietista-nutricionista especialista en diabetis.

 

Drouin-Chartier JP, Zheng Y, Li Y, Malik V, y cols. Changes in Consumption of Sugary Beverages and Artificially Sweetened Beverages and Subsequent Risk of Type 2 Diabetes: Results From Three Large Prospective U.S. Cohorts of Women and Men. Diabetes Care. 3 Oct 2019. pii: dc190734. doi: 10.2337/dc19-0734. PMID: 31582428. 

 

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

La Carxofa. Aliments de temporada

La ingesta de begudes ensucrades, fins i tot sucs de fruita natural, vinculada a l'aparició de Diabetis tipus 2

Per la seva baixa aportació energètica i greixosa esta molt indicada en aquells pacients que segueixen pautes d’aprimament.

Continuar llegint

UNA PANDÈMIA SILENCIOSA: EL SUCRE

La ingesta de begudes ensucrades, fins i tot sucs de fruita natural, vinculada a l'aparició de Diabetis tipus 2

En els últims temps hem vist incrementat el consum de sucre sobretot en productes manufacturats. Sabem que el seu consum no és bo per a la salut i que afavoreix l'aparició de certes malalties. Quina quantitat de sucre consumim?

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +