LA DIETA VEGANA ALTERA LA MICROBIOTA INTESTINAL, MILLORA LA RESISTÈNCIA A LA INSULINA I AJUDA A LA REDUCCIÓ DE PES

categoría Nutrició

02 març 2020



S’ha demostrat que una dieta vegana contribueix a la pèrdua de pes i a una reducció en el risc de patir diabetis tipus 2. A més, millora la nostra flora intestinal.

 

En un estudi realitzat amb persones amb sobrepès o obesitat, es va realitzar una intervenció en la que un grup a l’atzar, seguia una dieta vegana baixa en greixos i es comparaven els resultats amb l’altre grup el qual es mantenia en les mateixes condicions inicials.

La dieta vegana proposada no contenia productes animals i es basava en llegums, fruits secs, verdures, fruites i cereals sencers. En tots dos grups no es va restringir la ingesta calòrica.

L’objectiu del estudi era valorar l’eficàcia de la dieta vegana per a la pèrdua de pes, la seva sostenibilitat al llarg del temps i els canvis metabòlics i de microbiota intestinal que provocava el canvi d’alimentació.

Els resultats van ser que només el grup que va seguir la dieta vegana sense restricció calòrica va aconseguir una pèrdua de pes, aproximadament de 6,5 kg de mitjana. A més, es van observar canvis en la composició de la microbiota intestinal com un augment de la família Bacteroidetes, especialment la espècie Faecalibacterium prausnitzii. Aquesta espècie de microorganisme, produeix àcids grassos de cadena curta a partir de la fibra provinent dels productes vegetals de la dieta que ens confereixen beneficis tals com prevenció de malalties cardiovasculars, efectes de sensibilització a la insulina i efectes positius en el sistema immunològic.

Com a conclusió, s’extreuen els grans beneficis de la dieta vegana en el control de pes, en la prevenció de malalties com la diabetis, millores a nivell cardiovascular i la millora de la nostra microbiota intestinal. Tot i així, és una dieta que mal plantejada, pot comportar dèficits nutricionals com és el cas de la vitamina B12, només present en productes animals i que caldrà suplementar en tots els casos.

El seguiment d’una dieta VEGANA BEN PLANTEJADA i PLANIFICADA comporta beneficis per la salut. En qualsevol cas, cal la monitorització per part d’un Dietista-Nutricionista que ens ajudi a plantejar una bona estratègia nutricional per evitar dèficits que puguin comportar riscos per a la salut.

Si vols assessorament sobre el tema, estarem encantats d’ajudar-te.

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Nutricionista i educadora en diabetis


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

MENÚ DE TEMPORADA

LA DIETA VEGANA ALTERA LA MICROBIOTA INTESTINAL, MILLORA LA RESISTÈNCIA A LA INSULINA I AJUDA A LA REDUCCIÓ DE PES

MENJAR “SA” NO HA DE SER AVORRIT: Preparant-nos per l’estiu Des de l’equip de ENDOCS et volem donar totes les facilitats per seguir una dieta equilibrada, baixa en calories i que a la vegada puguis gaudir del plaer de menjar.

Continuar llegint

Neurotensina: Un nou marcador per predir el risc d'Obesitat futura

LA DIETA VEGANA ALTERA LA MICROBIOTA INTESTINAL, MILLORA LA RESISTÈNCIA A LA INSULINA I AJUDA A LA REDUCCIÓ DE PES

Noves dades publicades a la revista Nature indiquen que la neurotensina podria servir per combatre l'obesitat futura.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +