NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

categoría Nutrició

30 abril 2020



Ens trobem en una situació d'emergència en què passem les 24h del dia a casa. Això ens pot portar a menjar més quantitats (picar entre hores), comprar productes processats i poc saludables deixant-nos portar pels impulsos de menjar amb ANSIETAT o DE MANERA EMOCIONAL.

Primer de tot, hem de ser conscients de si la gana que sentim és un FAM REAL o simplement ens deixem portar pel nostre component hedònic (FAM EMOCIONAL).

Com distingir-los?

FAM REAL:

  • Apareix de manera lenta i progressiva
  • Sents sacietat quan estàs ple
  • Estàs obert / a diferents opcions de menjars (dolços com salats)
  • Et sents "Bé" quan acabes de menjar
  • No cal satisfer-immediatament

FAM EMOCIONAL;

  • Apareix de cop i volta
  • No sents sacietat i continues menjant "sense control"
  • Tens desitjos per diferents aliments en concret
  • Et sents "culpable" després d'haver-ho consumit
  • Has de satisfer-immediatament


Per poder lluitar contra la fam emocional és molt important:

  • Establir uns horaris d'àpats
  • Saber escollir opcions saludables per picar entre hores
  • Que els àpats que consumeixi siguin desitjables, d'aquesta manera no tindrem la necessitat de picar "productes malsans"
  • Realitzar activitat física per a bregar amb l'ansietat
  • Menjar de manera pausada, relaxada i evitar distraccions com veure la televisió, jugar amb la consola ....

US ANEM A DONAR IDEES de DINARS I SOPARS SALUDABLES I RIQUES perquè pugueu preparar en el confinament.

D'aquesta manera poder convertir la nostra casa al nostre restaurant favorit i poder gaudir de cuinar en família.

 

IDEES DE MENJARS / SOPARS

  • Espaguetis de carbassó: Ratlleu el carbassó cru amb un espiralizador per fer els espaguetis. Si no tenim espiralizador, es pot usar pelador fent tires molt fines. Saltejar en una paella ceba i un cop cuita, afegir salsa de tomàquet i carn picada. Afegiu-hi la salsa sobre dels espaguetis de carbassó i servir.
  • Lasanya de carbassó: Laminar 2 carabassons en rodanxes no molt fines i daurar a la paella. Apartar i deixar refredar. D'altra banda, ofegar a la paella 1 ceba tallada en juliana juntament amb un tomàquet tallat a daus i dos alls trossejats. Col · locar en una font apta per a forn una capa de carbassó seguida d'una capa de el sofregit de tomàquet, així successivament. Escampar una mica de formatge per sobre i gratinar a forn 10 min a 180 graus.
  • Burritos farcits de pollastre i enciam
  • Rotllets de truita farcits de salmó fumat i formatge: Batre uns 6 ous i disposar-los en una safata apta per a forn. Cuinar a 150 graus durant 10 min fins que l'ou qualli. Deixar refredar i omplir de formatge crema light i salmó fumat. Enrotllar i tallar per poder consumir.
  • Tacos farcits de pollastre, alvocat i coriandre.
  • Pollastre a l'estil Kentucky: Amb l'ajuda d'un morter, picar cereals Corn Flakes sense sucres afegits (aquest serà el cruixent del nostre pollastre). Batre uns ous i reservar per fer el "arrebossat". Agafar les aletes i cuixes de pollastre i començar a banyar-los per l'ou i finalment pels cereals sense sucre. Cuinar al forn durant 30minuts a uns 180 graus. Quan estiguin cruixents, treure i servir.
  • Pizza amb base de coliflor: Netejar la coliflor, treure les tiges i ratllar les flors de la coliflor amb un ratllador o picadora. Ratllar fins que quedi una consistència semblant a granets d'arròs. Disposar en un bol i afegir 2 ous, formatge mozzarella ratllada i salpebrar. Remenar bé amb les mans i posar en una safata de forn amb paper vegetal. Cuinar la massa al forn durant 15 minuts (a uns 180 º C aprox) fins que estigui dauradeta i s'hagi dessecat una mica. Eliminar de l'forn i afegir els ingredients (tomàquet laminat, pernil dolç i formatge mozzarella de búfala). Tornar a posar al forn per acabar de cuinar durant 15-20 minuts més.
  • Alvocats farcits d'ou:Tallar un alvocat per la meitat i retirar l'ou. Saltejar uns dauets de pernil serrà  a foc molt lent. D'altra banda, disposar els ous crus dins de l'alvocat (en l'espai on estava l'ou) i col·locar a la safata de forn uns 15 minuts a 150 graus fins que l'ou estigui cuit. Retirar els alvocats de forn i servir amb el saltat de pernil i cibulet.
  • ARRÒS AMB VERDURES TIPUS PAELLA: Tallar a daus petits ceba, pebrot verd, pebrot vermell i xampinyons. Saltejar en una paella amb 1 cullerada sopera d'oli. Quan estiguin les verdures daurades afegir donats de pollastre i arròs. Ofegar l'arròs i el pollastre amb les verdures i transcorreguts 5minuts afegir brou de pollastre. Servir quan l'arròs estigui cuit, salpebrar.
  • Broquetes de verdures i pollastre
  • Ous durs farcits de llauna de tonyina
  • Sopa freda de cogombre amb dauets de pernil serrà
  • Gaspatxo amb ou dur i dauets de pernil serrà

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

El consum diari de iogurt dóna lloc a una millor salut òssia

NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

La investigació centra l’atenció en els beneficis que pot tenir el consum d’un iogurt diari en dones post-menopàusiques sobre la massa òssia, la pèrdua d’os cortical i també sobre l’IMC i el teixit adipós.

Continuar llegint

L’OBESITAT AGREUJA LA COVID19 EN PACIENTS JOVES

NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

Noves observacions situen els pacients amb obesitat com aquells qui han patit la COVID19 amb més gravetat. Els resultats posen de manifest que els pacients més joves ingressats eren els que tenien un IMC més elevat.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +