NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

categoría Nutrició

30 abril 2020



Ens trobem en una situació d'emergència en què passem les 24h del dia a casa. Això ens pot portar a menjar més quantitats (picar entre hores), comprar productes processats i poc saludables deixant-nos portar pels impulsos de menjar amb ANSIETAT o DE MANERA EMOCIONAL.

Primer de tot, hem de ser conscients de si la gana que sentim és un FAM REAL o simplement ens deixem portar pel nostre component hedònic (FAM EMOCIONAL).

Com distingir-los?

FAM REAL:

  • Apareix de manera lenta i progressiva
  • Sents sacietat quan estàs ple
  • Estàs obert / a diferents opcions de menjars (dolços com salats)
  • Et sents "Bé" quan acabes de menjar
  • No cal satisfer-immediatament

FAM EMOCIONAL;

  • Apareix de cop i volta
  • No sents sacietat i continues menjant "sense control"
  • Tens desitjos per diferents aliments en concret
  • Et sents "culpable" després d'haver-ho consumit
  • Has de satisfer-immediatament


Per poder lluitar contra la fam emocional és molt important:

  • Establir uns horaris d'àpats
  • Saber escollir opcions saludables per picar entre hores
  • Que els àpats que consumeixi siguin desitjables, d'aquesta manera no tindrem la necessitat de picar "productes malsans"
  • Realitzar activitat física per a bregar amb l'ansietat
  • Menjar de manera pausada, relaxada i evitar distraccions com veure la televisió, jugar amb la consola ....

US ANEM A DONAR IDEES de DINARS I SOPARS SALUDABLES I RIQUES perquè pugueu preparar en el confinament.

D'aquesta manera poder convertir la nostra casa al nostre restaurant favorit i poder gaudir de cuinar en família.

 

IDEES DE MENJARS / SOPARS

  • Espaguetis de carbassó: Ratlleu el carbassó cru amb un espiralizador per fer els espaguetis. Si no tenim espiralizador, es pot usar pelador fent tires molt fines. Saltejar en una paella ceba i un cop cuita, afegir salsa de tomàquet i carn picada. Afegiu-hi la salsa sobre dels espaguetis de carbassó i servir.
  • Lasanya de carbassó: Laminar 2 carabassons en rodanxes no molt fines i daurar a la paella. Apartar i deixar refredar. D'altra banda, ofegar a la paella 1 ceba tallada en juliana juntament amb un tomàquet tallat a daus i dos alls trossejats. Col · locar en una font apta per a forn una capa de carbassó seguida d'una capa de el sofregit de tomàquet, així successivament. Escampar una mica de formatge per sobre i gratinar a forn 10 min a 180 graus.
  • Burritos farcits de pollastre i enciam
  • Rotllets de truita farcits de salmó fumat i formatge: Batre uns 6 ous i disposar-los en una safata apta per a forn. Cuinar a 150 graus durant 10 min fins que l'ou qualli. Deixar refredar i omplir de formatge crema light i salmó fumat. Enrotllar i tallar per poder consumir.
  • Tacos farcits de pollastre, alvocat i coriandre.
  • Pollastre a l'estil Kentucky: Amb l'ajuda d'un morter, picar cereals Corn Flakes sense sucres afegits (aquest serà el cruixent del nostre pollastre). Batre uns ous i reservar per fer el "arrebossat". Agafar les aletes i cuixes de pollastre i començar a banyar-los per l'ou i finalment pels cereals sense sucre. Cuinar al forn durant 30minuts a uns 180 graus. Quan estiguin cruixents, treure i servir.
  • Pizza amb base de coliflor: Netejar la coliflor, treure les tiges i ratllar les flors de la coliflor amb un ratllador o picadora. Ratllar fins que quedi una consistència semblant a granets d'arròs. Disposar en un bol i afegir 2 ous, formatge mozzarella ratllada i salpebrar. Remenar bé amb les mans i posar en una safata de forn amb paper vegetal. Cuinar la massa al forn durant 15 minuts (a uns 180 º C aprox) fins que estigui dauradeta i s'hagi dessecat una mica. Eliminar de l'forn i afegir els ingredients (tomàquet laminat, pernil dolç i formatge mozzarella de búfala). Tornar a posar al forn per acabar de cuinar durant 15-20 minuts més.
  • Alvocats farcits d'ou:Tallar un alvocat per la meitat i retirar l'ou. Saltejar uns dauets de pernil serrà  a foc molt lent. D'altra banda, disposar els ous crus dins de l'alvocat (en l'espai on estava l'ou) i col·locar a la safata de forn uns 15 minuts a 150 graus fins que l'ou estigui cuit. Retirar els alvocats de forn i servir amb el saltat de pernil i cibulet.
  • ARRÒS AMB VERDURES TIPUS PAELLA: Tallar a daus petits ceba, pebrot verd, pebrot vermell i xampinyons. Saltejar en una paella amb 1 cullerada sopera d'oli. Quan estiguin les verdures daurades afegir donats de pollastre i arròs. Ofegar l'arròs i el pollastre amb les verdures i transcorreguts 5minuts afegir brou de pollastre. Servir quan l'arròs estigui cuit, salpebrar.
  • Broquetes de verdures i pollastre
  • Ous durs farcits de llauna de tonyina
  • Sopa freda de cogombre amb dauets de pernil serrà
  • Gaspatxo amb ou dur i dauets de pernil serrà

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

ALIMENTACIÓ I CORONAVIRUS: COM GESTIONAR LA MEVA ALIMENTACIÓ EN ÈPOCA DE QUARANTENA

NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

Ens trobem en una situació d'EMERGÈNCIA en què, per la seguretat de tots els ciutadans, hem de romandre a casa nostra el màxim temps possible. Ara més que mai, és importantíssim EL SEGUIMENT D'UNA CORRECTA ALIMENTACIÓ I PLANIFICACIÓ.

Continuar llegint

Com s'ha de diagnosticar la malaltia celíaca?

NUTRICIÓ SALUDABLE: IDEES DE MENÚS AL CONFINAMENT

La malaltia celíaca (MC) és un trastorn sistèmic de base immunològica, causat per la ingesta de gluten i altres proteïnes que afecta individus genèticament susceptibles. S'estima que fins a un 70% de pacients que presenten celiaquia romanen sense un diagnòstic.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +