IDEES DE MENÚS CONFINAMENT OVOLACTOVEGETARIÀ

categoría Nutrició

30 abril 2020



Per a totes aquelles persones que no consumeixin carn ni peix, també tenim idees de menús

IDEES OVOLACTOVEGETARIANES

  • Risotto de verdures i bolets
  • Crema de poma al curri amb pastanaga i taronja: Pelar i picar una ceba i un porro i ofegar. Afegir unes pastanagues i pomes pelades i trossejades, deixar reposar un minut i afegir curri, ratlladura de taronja i el suc d'una llimona. Tapar i coure suaument durant 50 minuts. Tritureu amb la batedora fins que quedi un puré fi. Reservar a la nevera fins que vagi refredant i decorar amb unes fulles de menta.
  • Puré d'albergínia amb crudités de verdures: Rostir les albergínies a forn durant 25 minuts a 190ºC o bé al microones durant 13-15 minuts, depenent de la mida. Deixar refredar, treure la polpa i triturar amb all, suc de llimona, 1cs d'oli d'oliva, pebre i julivert. Per fer els crudités de verdures, es talla en forma de bastonets pastanaga, cogombre, pebrot vermell i verd, api, endívia, espàrrecs
  • Amanida de quinoa amb rúcula i tomàquets cherry
  • Crema de remolatxa: Tallar 2 remolatxes naturals i una ceba a trossos petits. Ofegar en una cassola durant uns minuts. Un cop dauradetes, cobrir amb brou de verdures i coure durant 20 minuts fins que estigui la verdura cuita. Agafar una batedora i triturar les remolatxes, la ceba i afegir 2 formatgets light. Tritureu fins que quedi una textura fina.
  • Truita d'espinacs
  • Mini pizzes de moniato: Preescalfar el forn a 180ºC. Tallar el moniato a rodanxes no molt fines, disposar-ho en una font apta per a forn, pinzellar cada costat amb oli d'oliva verge i cuinar durant 25 minuts fins que estigui cuit. Un cop passat aquest temps treure el moniato de l'forn i tot seguit estendre sobre de cada rodanxa tomàquet natural triturat, all en pols, alfàbrega i formatge mozzarella. Tornar a enfornar durant 5-10 minuts, fins que el formatge es fongui, i servir.
  • "Muffins" d'ou farcides: En un motlle per magdalenes, pintar amb oli d'oliva la base per evitar que s'enganxi la massa. Disposar en el motlle vegetals com carbassó i xampinyons laminats. D'altra banda, batre uns ous i afegir l'ou batut juntament amb les verdures. Disposar la barreja en el motlle per magdalenes i cuinar al forn durant 20 minuts a 190ºC
  • Albergínies farcides de soja texturitzada: Tallar l'albergínia per la meitat, fer talls transversals i ficar a l'microones 10min. Mentrestant ofegar ceba, pastanaga, pebrot i carbassó. Un cop cuinades les albergínies a microones treure la carn de l'albergínia i incorporar-la a la paella amb les verdures. Afegir la soja texturitzada (hidratada prèviament amb aigua) i tomàquet triturat juntament amb orenga i pebre. Deixar cuinar uns minuts i omplir les albergínies. Finalment, escampar una mica de mozzarella ratllada per sobre i gratinar les albergínies a l'forn 10-15min a 180 °.
  • Hamburgueses de carbassa i cigrons: Tritureu uns 200g aprox de cigrons cuits fins aconseguir una pasta homogènia, seguidament afegir uns 100g de carbassa rostida, una mica de pebrot de l'piquillo esmicolat, un parell de grans d'all molt picat, julivert i un parell de cullerades de farina, sal i pebre a gust. Barrejar tot molt bé fins aconseguir una textura homogènia. Donar forma a les hamburgueses i salta per la planxa fins que quedin ben dauradetes.
  • Amanida de cigrons amb formatge de cabra
  • Crema de pèsols amb ou poché
  • Pasta de blat sarraí amb pesto de bròquil: Coure la pasta de blat sarraí i cuinar el pesto de bròquil * Per al pesto: Triturar el bròquil cru, afegir oli d'oliva verge extra, unes fulles d'alfàbrega i pinyons.

Autor:


Cap de Servei @doctorasesmilo Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació


Dietista-Nutricionista Educadora en Diabetis Especialista en Nutrició Esportiva


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

TIROIDES I DIETA. PREGUNTES FREQÜENTS

IDEES DE MENÚS CONFINAMENT OVOLACTOVEGETARIÀ

Podem millorar la nostra malaltia tiroidea mitjançant la dieta?

Continuar llegint

OLI DE COCO, ÉS SALUDABLE?

IDEES DE MENÚS CONFINAMENT OVOLACTOVEGETARIÀ

L'oli de coco s'ha posat molt de moda a causa del seu elevat contingut d'àcids grassos saturats de cadena curta (AGM)

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +