12 març 2015



El consum d’ humus s'associa amb una baixa incidència d’obesitat i altres problemes de salut

L'humus és una pasta que es compon de cigrons amb suc de llimona i all. Se sol servir com a aperitiu i / o acompanyament dels àpats.

S'ha realitzat un estudi aleatoritzat amb adults nord-americans, en què es consumia humus / cigrons.

Es conclou que el consum d'humus i cigrons està associat amb dietes riques en nutrients i millores en el control del pes.

El perfil lipídic (quantitat de greix total, percentatge de greix saturat i colesterol) van ser més baixos, mentre que la fibra, vitamina A i C, potassi, folat, magnesi i ferro van ser majors en les dietes en què es van incloure humus / cigrons .

La població que va consumir Humus / cigrons tenir un menor IMC (Índex de massa corporal) i menor circumferència de cintura. Els hidrats de carboni, macronutrient principal de les llegums, són de baix índex glucèmic, és a dir que digereixen de manera lenta, donant sensació de sacietat. El contingut de proteïna que presenta i el contingut de fibra, és un mecanisme potencial pel control de pes. Tot i que la relació entre la fibra i pes és limitat, alguns estudis han demostrat que les persones que consumeixen més fibra pesen menys que els que consumeixen menys quantitat.

Aquestes troballes suggereixen que el consum d'humus / cigrons, han de ser recomanats per professionals de la salut com a part d'una dieta equilibrada.

RECEPTA DE HUMUS

Ingredients per a 4 persones

  •  ½ quilo de cigrons cuits
  • 2 llimones 3 grans d'all, aixafat
  • Oli d'oliva
  • Julivert fresc

Preparació:

  1. Escórrer els cigrons i passar-los per una batedora fins a crear un puré homogeni
  2. Afegir els grans d'all pelats i picats, el suc de llimona de 2 llimones i la cullerada de sal.
  3. Barrejar durant 3-5 minuts fins que quedi una consistència suau.
  4. Emplateu en un bol i afegir oli d'oliva verge. Pot adornar amb el julivert (opcional).
  5. Servir amb pa de pita.

Si vol realitzar humus picant, pot afegir bitxo o pebre negre.

Si està controlant el pes i vol fer una versió light, utilitzeu com a màxim una cullerada sopera oli i substitueixi el pa de pita per pa integral o torrades integrals o verdures tallades a juliana (pastanaga, pebrot verd i vermell, ceba, ceballot ...) .

Recordeu que la quantitat d'humus no és lliure així que es recomana el consum de 2 cullerades soperes per àpat, encara que es pot ajustar en funció de l’apat i de la persona

Autor:


12 març 2015 por CSENDO Endocrinologia i Nutrició

Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

L'humus

Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Continuar llegint

Et convidem al Fòrum Dexeus Mujer

L'humus

El proper dijous 28 de maig, amb motiu del Dia Mundial de la Salut de la Dona, s’inaugura a l’Hospital Quirón-Dexeus el Fòrum Dexeus Mujer 2015. Es tracta d’un esdeveniment obert al públic on diferents professionals sanitaris realitzaran xerrades participatives sobre temàtiques relacionades amb la salut de la dona.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +