Nutrició en el càncer

categoría Nutrició

07 febrer 2016



El Dia Mundial contra el Càncer se celebra tots els anys el dia 4 de febrer. L'objectiu d'aquesta campanya és reduir el nombre de morts evitables per càncer, conscienciant a la població en general i realitzant recomanacions per portar un estil de vida saludable

El càncer és un procés de creixement i disseminació incontrolats de cèl·lules. El tumor sol envair el teixit circumdant i pot provocar metàstasi en diferents zones de l'organisme.

Segons la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM), la incidència de càncer, els números de casos nous, l'any 2020 seran de 246.713, dels quals 97.715 seran dones i 148.998 homes.

 

L'últim Informe Mundial del Càncer de l'Organització Mundial de la Salut (OMS) estima que els casos de càncer augmentaran a 22 milions anuals en les pròximes dues dècades.

 

 

Existeix una dieta anti càncer?

Es parla molt de la dieta anti càncer com ara la dieta alcalina o de "aliments cancerígens" com la carn vermella, la llet etc però realment no hi ha una dieta que eviti al 100% patir càncer.

La millor dieta anti càncer és el seguiment d'uns bons hàbits d'alimentació i la realització d'exercici físic diari.

I si ja m'han diagnosticat de càncer?

Amb l'alimentació no podem alentir el procés natural de la malaltia. El més important és el diagnòstic precoç i seguir les recomanacions de l'oncòleg.

El que sí podem fer, és ajudar a mantenir un bon estat nutricional del pacient i reduir els efectes secundaris de la quimioteràpia i / o radioteràpia.

¿Es pot prevenir el càncer?

Al voltant d'un terç de tots els casos de càncer es poden prevenir evitant l'exposició a factors de risc com el fum de tabac, el consum excessiu d'alcohol, seguiment de dieta poc saludable i inactivitat física.

Factors de risc modificables

• Consum de tabac

• Baix consum de vegetals i fruites

• Ús abusiu d'alcohol

• Falta d'activitat física

• Infeccions cròniques pel virus del papil·loma humà (VPH), hepatitis B i C i bacteri Helicobacter pylori

 

Recomanacions nutricionals

1. Realitza una dieta rica en fruites i verdures (2-3 peces fruita / dia i 2 racions de vegetals / dia)

2. Consumeix llegums entre 2-3 vegades / setmana

3. Consumeix majoritàriament aliments d'origen vegetal

4. Consumeix de manera moderada (1-2 vegades / setmana) carn vermella i evita la carn processada (bacó, Frankfurt, hamburgueses etc)

5. Evita les coccions a elevades temperatures (ús de barbacoes, consum de carns cremades, fumats etc) que afavoreixen la formació de les amines heterocícliques.

6. Realitza exercici físic diari. Es recomana realitzar 150minuts setmanals d'activitat física aeròbica d'intensitat moderada.

7. Evita el tabac

Des de ENCOCS l’ajudem i assessorem en el seguiment d'una correcta alimentació realitzant una dieta adaptada a les necessitats de cadascú.

 

http://www.seom.org/es/prensa/el-cancer-en-espanyacom/105460-el-cancer-en-espana-2016

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Menjar mentre es camina afavoreix el sobrepès

Nutrició en el càncer

Un estudi publicat a la revista Journal of Health Psychology, conclou que menjar mentre es camina afavoreix una sobreingesta en els menjars posteriors, afavorint el sobrepès.

Continuar llegint

Hi ha alguna relació entre consum de lactis i aparició de càncer? Puc seguir consumint?

Nutrició en el càncer

El dia 4 de febrer se celebra el dia mundial contra el càncer. Coincidint amb aquesta data, volem recordar la importància de l'alimentació i volem aclarir la relació dels lactis amb la mateixa.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +