14 març 2016



El caqui és una fruita tropical pròpia de la tardor. De color groc o ataronjat segons els seu contingut en carotens, amb sabor molt dols. Aporta 65 kcal per cada 100 grams

Els principals components del caqui són l'aigua (80%) i els carbohidrats com la fructosa y la glucosa. És una de les fruites amb més propietats antioxidants gràcies al les vitamines (A, C i E) i als flavonoides (licopè) que conté. També és molt recomanable per a persones amb hipertensió ja que conté potassi que el fa diürètic i ajuda a combatre la retenció de líquids.

Incloure el caqui en la nostra dieta és una bona opció per regular el trànsit intestinal gracies a la fibra soluble que conté. D'altra banda, aquest tipus de fibra ajuda a expulsar el colesterol dietètic abans que sigui absorbit cap al torrent sanguini.

El caqui és un bon estimulant del sistema immunològic augmentant les nostres defenses i protegint-nos de moltes malalties.

Aquesta fruita es pot preparar de moltes maneres ja sigui com a ingredient d'algun postra elaborat o d'alguna vinagreta, saltejat, batut, confitat, en amanides o sol com una fruita qualsevol.

 

Receptes

  • Amanida amb caqui: Elaborar-la amb brots tendres de diferents enciams, pastanaga,  ceba tendra i caqui en daus. Amanir controlant l’oli. Per elaborar aquesta amanida pot usar la varietat Persimon. L’ideal fóra que ja no prengués fruita com a postra.

 

  • Pollastre a la planxa amb saltejat d'espinacs, rúcula i caqui: en una paella amb una mica d'oli fer el pollastre a la planxa, salpebrar i reservar. En la mateixa paella saltejar els espinacs, la rúcula i el caqui a daus. Servir el saltat al costat del pollastre a mode de guarnició

 

Batut de caqui al microones: separar la polpa del caqui i posar-la en un bol alt preparat per al microones amb el rovell d'un ou batut. Sense deixar de remenar, afegir canyella, nou moscada i suc de fruites tropical. Barrejar bé i coure al microones durant 10 minuts. Estar pendent per parar-ho un minut abans d'acabar i afegir la llet descremada. Corregir el dolç afegint stevia si és necessari. Deixar-ho refredar.  Servir el batut en gots alts i reservar a la nevera refredant fins al moment de servir. Si ha de perdre pes s’aconsella usar suc light

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

El Caqui

Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Continuar llegint

Neurotensina: Un nou marcador per predir el risc d'Obesitat futura

El Caqui

Noves dades publicades a la revista Nature indiquen que la neurotensina podria servir per combatre l'obesitat futura.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +