14 març 2016



El caqui és una fruita tropical pròpia de la tardor. De color groc o ataronjat segons els seu contingut en carotens, amb sabor molt dols. Aporta 65 kcal per cada 100 grams

Els principals components del caqui són l'aigua (80%) i els carbohidrats com la fructosa y la glucosa. És una de les fruites amb més propietats antioxidants gràcies al les vitamines (A, C i E) i als flavonoides (licopè) que conté. També és molt recomanable per a persones amb hipertensió ja que conté potassi que el fa diürètic i ajuda a combatre la retenció de líquids.

Incloure el caqui en la nostra dieta és una bona opció per regular el trànsit intestinal gracies a la fibra soluble que conté. D'altra banda, aquest tipus de fibra ajuda a expulsar el colesterol dietètic abans que sigui absorbit cap al torrent sanguini.

El caqui és un bon estimulant del sistema immunològic augmentant les nostres defenses i protegint-nos de moltes malalties.

Aquesta fruita es pot preparar de moltes maneres ja sigui com a ingredient d'algun postra elaborat o d'alguna vinagreta, saltejat, batut, confitat, en amanides o sol com una fruita qualsevol.

 

Receptes

  • Amanida amb caqui: Elaborar-la amb brots tendres de diferents enciams, pastanaga,  ceba tendra i caqui en daus. Amanir controlant l’oli. Per elaborar aquesta amanida pot usar la varietat Persimon. L’ideal fóra que ja no prengués fruita com a postra.

 

  • Pollastre a la planxa amb saltejat d'espinacs, rúcula i caqui: en una paella amb una mica d'oli fer el pollastre a la planxa, salpebrar i reservar. En la mateixa paella saltejar els espinacs, la rúcula i el caqui a daus. Servir el saltat al costat del pollastre a mode de guarnició

 

Batut de caqui al microones: separar la polpa del caqui i posar-la en un bol alt preparat per al microones amb el rovell d'un ou batut. Sense deixar de remenar, afegir canyella, nou moscada i suc de fruites tropical. Barrejar bé i coure al microones durant 10 minuts. Estar pendent per parar-ho un minut abans d'acabar i afegir la llet descremada. Corregir el dolç afegint stevia si és necessari. Deixar-ho refredar.  Servir el batut en gots alts i reservar a la nevera refredant fins al moment de servir. Si ha de perdre pes s’aconsella usar suc light

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Menjar mentre es camina afavoreix el sobrepès

El Caqui

Un estudi publicat a la revista Journal of Health Psychology, conclou que menjar mentre es camina afavoreix una sobreingesta en els menjars posteriors, afavorint el sobrepès.

Continuar llegint

SIBO (sobrecreixement bacterià en intestí prim)

El Caqui

L'evidència no és concloent fins al moment, però sembla ser que el tractament antibiòtic, una dieta baixa en sucres fermentables i l'ús de probiòtics pot mantenir a ratlla aquesta malaltia

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +