SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

categoría Colesterol Nutrició

30 abril 2016



Et costa consumir les 5 racions de fruites i verdures que recomanen? Amb els sucs verds o Smoothies de verdures i fruites pots aconseguir-ho

Un liquat verd (o suc verd o smoothie verd) és un liquat de verdures i fruites generalment de color verd.

Se solen elaborar amb una base líquida de verdures riques en aigua (cogombre / api) o directament s'utilitza aigua. Se li afegeixen: verdures de fulles verdes (espinacs, bledes, col, col arrissada).

Es poden realitzar sucs a base de fruites i verdures amb altres vegetals i per tant, aconseguir més varietat de colors. Elaboreu una base líquida d'aigua i afegiu altres vegetals (pastanaga, carbassó, fonoll, pebrot, rave, remolatxa ...).

Mode de preparació: Afegiu en una liquadora tots els vegetals que desitgi i / o una peça de fruita.

* Opcionalment es pot afegir llimona / gingebre per donar sabor, i màxim 1 peça de fruita. També es pot afegir herbes (coriandre, julivert, menta ...) i altres ingredients (alga espirulina, paprika, all, llavors de chía, fruits secs) i glaçons de gel.

BENEFICIS

  • Un sol got aporta una elevada dosis de vitamines (sobretot: vitamina A, C, E, K i àcid fòlic) i minerals (calci, ferro i potassi)
  • Aporten un elevat contingut en antioxidants naturals
  • Ajuden a la pèrdua de pes pel seu contingut elevat en fibra. Per a facilitar encara més la pèrdua de pes, afegir la quantitat de vegetals que li vingui de gust i limiti la quantitat de fruita a una peça
  • Se’ls atribueix la propietat de calmar la ansietat
  • Té efecte diürètic: ajuda a l’eliminació de líquids o retenció de líquids
  • Són detoxificants: promouen l’eliminació de toxines produïdes per la mala alimentació o els excessos
  • Preveuen l’estrenyiment degut a l’elevat contingut en fibra i facilitant els moviments intestinals
  • Fortifiquen el sistema immunològic
  • Produeixen una alta hidratació pel seu contingut en aigua. Hidraten la pell i li aporta lluminositat

 

CONSELLS

 

  • Ideal combinar colors (per aportar diferents vitamines) i no només ficar vegetals com la pastanaga o remolatxa (més riques en carbohidrats)
  • S’aconsella prendre amb l’estómac buit (entre hores: 2 hores després dels àpats i al menys 30 minuts davant dels àpats)
  • És millor afegir un grapat de vegetals de fulles per fer més lent el buidatge gàstric i així, evitar els pics de glucosa en sang

Per a aconseguir l’aport correcte de vitamines, els sucs han de fer-se al moment i prendre d’immediat

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

CRONONUTRICIÓ

SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

Diversos estudis demostren que realitzar els àpats de manera descompensada (fora d’horaris o amb proporcions calòriques errònies) afavoreix l’aparició d’excés de pes, dificulta la pèrdua ponderal i augmenta el risc de patir Diabetis Tipus 2

Continuar llegint

Hi ha alguna relació entre consum de lactis i aparició de càncer? Puc seguir consumint?

SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

El dia 4 de febrer se celebra el dia mundial contra el càncer. Coincidint amb aquesta data, volem recordar la importància de l'alimentació i volem aclarir la relació dels lactis amb la mateixa.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +