SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

categoría Colesterol Nutrició

30 abril 2016



Et costa consumir les 5 racions de fruites i verdures que recomanen? Amb els sucs verds o Smoothies de verdures i fruites pots aconseguir-ho

Un liquat verd (o suc verd o smoothie verd) és un liquat de verdures i fruites generalment de color verd.

Se solen elaborar amb una base líquida de verdures riques en aigua (cogombre / api) o directament s'utilitza aigua. Se li afegeixen: verdures de fulles verdes (espinacs, bledes, col, col arrissada).

Es poden realitzar sucs a base de fruites i verdures amb altres vegetals i per tant, aconseguir més varietat de colors. Elaboreu una base líquida d'aigua i afegiu altres vegetals (pastanaga, carbassó, fonoll, pebrot, rave, remolatxa ...).

Mode de preparació: Afegiu en una liquadora tots els vegetals que desitgi i / o una peça de fruita.

* Opcionalment es pot afegir llimona / gingebre per donar sabor, i màxim 1 peça de fruita. També es pot afegir herbes (coriandre, julivert, menta ...) i altres ingredients (alga espirulina, paprika, all, llavors de chía, fruits secs) i glaçons de gel.

BENEFICIS

  • Un sol got aporta una elevada dosis de vitamines (sobretot: vitamina A, C, E, K i àcid fòlic) i minerals (calci, ferro i potassi)
  • Aporten un elevat contingut en antioxidants naturals
  • Ajuden a la pèrdua de pes pel seu contingut elevat en fibra. Per a facilitar encara més la pèrdua de pes, afegir la quantitat de vegetals que li vingui de gust i limiti la quantitat de fruita a una peça
  • Se’ls atribueix la propietat de calmar la ansietat
  • Té efecte diürètic: ajuda a l’eliminació de líquids o retenció de líquids
  • Són detoxificants: promouen l’eliminació de toxines produïdes per la mala alimentació o els excessos
  • Preveuen l’estrenyiment degut a l’elevat contingut en fibra i facilitant els moviments intestinals
  • Fortifiquen el sistema immunològic
  • Produeixen una alta hidratació pel seu contingut en aigua. Hidraten la pell i li aporta lluminositat

 

CONSELLS

 

  • Ideal combinar colors (per aportar diferents vitamines) i no només ficar vegetals com la pastanaga o remolatxa (més riques en carbohidrats)
  • S’aconsella prendre amb l’estómac buit (entre hores: 2 hores després dels àpats i al menys 30 minuts davant dels àpats)
  • És millor afegir un grapat de vegetals de fulles per fer més lent el buidatge gàstric i així, evitar els pics de glucosa en sang

Per a aconseguir l’aport correcte de vitamines, els sucs han de fer-se al moment i prendre d’immediat

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

ALIMENTS DE TEMPORADA: ELS BOLETS

SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

Són rics en aigua, minerals, fibra i antioxidants

Continuar llegint

2016 és l'any internacional de les llegums

SUCS VERDS i SUCS “DETOX”

L'Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar l'any 2016 com l'Any Internacional de les Llegums amb el propòsit de sensibilitzar la població sobre els seus avantatges nutricionals com a part d'una producció d'aliments sostenible encaminada a aconseguir la seguretat alimentària i la nutrició.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +