SUC PREMSAT EN FRED: La nova "moda" per consumir fruites i verdures

categoría Nutrició

30 juny 2016



Després de la moda dels sucs "Detox" o Sucs verds, recentment ha aparegut al mercat una nova gamma de sucs caracteritzats per elaborar-se amb la tècnica de premsat en fred, també anomenats cold pressing.

Després de la moda dels sucs "Detox" o Sucs verds, recentment ha aparegut al mercat una nova gamma de sucs caracteritzats per elaborar-se amb la tècnica de premsat en fred, també anomenats cold pressing.

Què són?

Són sucs de fruites i vegetals que degut al seu processat, podrien mantenir millor el contingut vitamínic dels seus components, tot i que aquesta asseveració està per demostrar

En què consisteix la tècnica de premsat en fred?

A diferència de les liquadores convencionals que tallen i centrifuguen la polpa a gran velocitat, produint escalfament que al seu torn provoca oxidació i pèrdues nutricionals, especialment de vitamina C, el premsat en fred talla i comprimeix mitjançant premsa hidràulica qualsevol fruita o vegetal, extraient fins l'última gota.

Una altra característica és que permet la utilització de qualsevol tipus de fruita i verdura, sense necessitat de tenir consistència sòlida o dura, com per exemple, julivert, espinacs o col.

Permet un emmagatzemat del producte sense pèrdua dels seus principis nutricionals durant més temps. Els sucs presenten major pigmentació, millor aroma i augmenta la quantitat de polifenols (un tipus d'antioxidants que es relacionen amb reduir el risc de càncer i malalties cardiovasculars).

Com a contrapartida, aquesta tècnica és més costosa que la convencional i se sol reflectir en el preu. És important destacar que el premsat en fred, igual que les liquadores convencionals per centrifugació, no conserven el 100% de la fibra de les fruites i verdures, és a dir, en cap cas substitueixen el consum de les fruites i verdures senceres.

Quins avantatges ofereixen?

Aquest tipus de sucs poden ser una opció refrescant i saludable per a la temporada de calor, especialment en aquelles persones a les que els costa arribar a consumir les cinc racions diàries de fruites i verdures. Tanmateix, és important no excedir més d'una peça de fruita per suc degut al seu contingut en sucres simples. Per tant, encara que aquests sucs poden ser una bona forma d'obtenir les vitamines i minerals necessaris per al correcte funcionament de l'organisme, no hi ha res millor que consumir fruites i verdures senceres, sense cap processat i amb major garantia de valor nutricional.

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Nutrició en el càncer

SUC PREMSAT EN FRED: La nova

El Dia Mundial contra el Càncer se celebra tots els anys el dia 4 de febrer. L'objectiu d'aquesta campanya és reduir el nombre de morts evitables per càncer, conscienciant a la població en general i realitzant recomanacions per portar un estil de vida saludable

Continuar llegint

Neurotensina: Un nou marcador per predir el risc d'Obesitat futura

SUC PREMSAT EN FRED: La nova

Noves dades publicades a la revista Nature indiquen que la neurotensina podria servir per combatre l'obesitat futura.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +