04 juliol 2016



Uneix-te a la iniciativa dels "Dilluns sense carn", una campanya mundial que es va iniciar el 2003 amb la finalitat de reduir l'impacte sobre la salut i mediambiental que comporta el consum de carn animal.

Quines repercussions en el medi ambient té el consum de carn?

Per cada quilo de carn que no mengem s'estalvien 15.000 litres d'aigua. A més la indústria càrnia genera una 15% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, augmenten la desforestació per tenir camps de pastura, emet grans quantitats de CO2 ... Tot això accelera el canvi climàtic.

 

Quines repercussions sobre la meva salut tindria deixar de menjar carn 1 dia?

Una alimentació ben planificada basada en aliments d'origen vegetal ha demostrat disminuir el risc cardiovascular.

Si s'evita el consum de carn durant  un dia a la setmana es redueix un 15% la ingesta de greix anual.

A més el greix d'origen animal és saturat, considerat poc saludable ja que està relacionat amb augment de colesterol en plasma, arteriosclerosi i infart, major risc de càncer o diabetis.

Deixar de consumir carn durant un dia pot ser una bona manera d'apropar-se a una alimentació més saludable.

 

I exactament, què he de fer si vull unir-me al "dilluns sense carn"?

Simplement deixar de consumir carn durant un dia a la setmana, dilluns. I això implica tot tipus de carn (vedella, porc, pollastre, gall dindi, conill, embotits ...).

 

I com substitueixo la proteïna animal?

Es pot aconseguir proteïna completa (d'alt valor biològic) amb:

  • Ous
  • Derivats de la soja: tofu o soja texturitzada
  • Cigrons
  • Quinoa
  • Amarant
  • Combinant llegums amb cereals o bé llegums o cereals amb fruits secs o llavors - les últimes evidències mostren que no cal combinar en el mateix menjar, només cal consumir-los al llarg de les 24 hores del dia.

 

Autor:


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

El Caqui

MEATLESS MODAY

El caqui és una fruita tropical pròpia de la tardor. De color groc o ataronjat segons els seu contingut en carotens, amb sabor molt dols. Aporta 65 kcal per cada 100 grams

Continuar llegint

Per als amants del formatge i de la carn vermella tenim una bona notícia

MEATLESS MODAY

Per als amants del formatge i de la carn vermella tenim una bona notícia: El consum d'àcids grassos saturats (AGS) provinents dels lactis i les carns no processades no són nocius per a la salut cardiovascular ni es relacionen amb un major risc de diabetis, mentre que el consum de carns processades com salsitxes, embotits i bacó sí que es relacionen amb patologia cardiovascular i mortalitat.

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +