Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

categoría Nutrició Obesitat

12 desembre 2016



Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Gràcies al seu contingut en vitamina C posseeix efecte antioxidant, molt interessant per a fumadors ja que contraresta l'efecte dels radicals lliures que produeix el tabac. A més pot ser una bona opció com a postres ja que aquesta vitamina afavoreix l'absorció del ferro provinent dels aliments, així que estarà especialment indicada en dones embarassades i en casos d'anèmia ferropènica.

Per la seva aportació en potassi la desaconsejaremos als que pateixin insuficiència renal amb hiperkalemia (valors de potassi elevats en sang), però serà interessant en esportistes per prevenir rampes.

També és coneguda pels seus efectes beneficiosos sobre la digestió ja que conté un enzim, la bromelaina que afavoreix la digestió i posseeix efecte diürètic. Interessant per consumir entre hores o com a entrant els dies de festes de Nadal, en què les digestions solen ser més passades per la sobreingesta.

IDEES DE PREPARACIONS AMB PINYA:

 

  • Broquetes de pinya (entrant): Ha de tallar daus de pinya fresca i enfilar en una broqueta de forma alternativa amb llagostins planxa o amb pernil ibèric. Pot amanir amb una mica de llimona, vinagreta o crema de iogurt i menta.
  • Còctel tropical (entrant): elabori una amanida amb enciam (varietat al gust), tomàquet cherry, pastanaga ratllada, daus de pinya fresca, gambes o llagostins bullits. Amaneixi amb una mica de maionesa light amb menta o anet fresc picat.
  • Carpaccio de pinya (postres): tallar la pinya a rodanxes molt fines i disposar repartida en un plat, cobrint-. Empolvoreu amb canyella si desitja o bé serviu-lo amb una mica de formatge fresc batut edulcorat amb stevia al costat. Pot decorar amb alguna gerd o nabiu frescos.
  • Sorbet de pinya (postres): Ha de preparar amb antelació. Congeli pinya fresca tallada a daus. Just abans de consumir tritureu amb la batedora els daus, veurà que es forma textura de sorbet. Serveixi en bols amb fulles de menta per decorar. * Per major dolçor afegeixi estèvia quan destruïu daus de pinya. També pot afegir canyella o menta fresca

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis Especialista en diabetis tipus 1 Especialista en nutrició i esport


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Plats de temporada d’estiu: Et ve de gust un salmorejo fresquet?

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes:  La PINYA

És una crema servida habitualment freda i com a primer plat on els ingredients principals són: pa, tomàquet, all, oli d’oliva i sal.

Continuar llegint

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes: La PINYA

Aliments lleugers i depuratius ideals per les festes:  La PINYA

Aquesta fruita aporta poques calories (49Kcal / 100g) ja que té un elevat contingut en aigua (82%). De aportació moderada en carbohidrats (11g / 100g) destaca pel seu contingut en fibra (1.5g / 100g), potassi (146mg / 100g), vitamina C (18mg / 100g) i carotenoides (27mcg / 100g).

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +