DEGÀLEG NUTRICIONAL DEL NADAL

categoría Obesitat

21 desembre 2017



Ja tenim aquí el Nadal. Doncs bé, tant si han sucumbit a les temptacions comercials com si no, a continuació trobareu el decàleg nutricional del Nadal per tal de mantenir la salut i el pes corporal durant la marató de dies festius i les seves corresponents celebracions.

Ja tenim aquí el Nadal. De fet, podem dir que ha estat present pràcticament des de principis de novembre quan podíem trobar els "panellets" i les castanyes al costat dels torrons i els "panettones". Doncs bé, tant si han sucumbit a les temptacions comercials com si no, a continuació trobareu el decàleg nutricional del Nadal per tal de mantenir la salut i el pes corporal durant la marató de dies festius i les seves corresponents celebracions.

 

  1. Tinguin clars els dies de celebració i els dies de no celebració. Moltes vegades associem el mes de desembre sencer a Nadal i per tant, a torrons, massapans, bombons i panettones sense fi ... aconsellem elaborar un calendari amb els dies que tinguin compromisos i els dies que no per focalitzar i posar el màxim d'esforç en els dies de no celebració (i esforçant també en els dies festius).
  2. Compri el just i necessari. Relacionat amb el punt anterior, si comprem només el necessari, evitarem les sobres que passen factura fins i tot els dies no festius. Amb això també aconseguirem reduir el malbaratament d'aliments.
  3. Mantinguis actiu. Un estil de vida saludable inclou la pràctica d'activitat física diària, els dies festius no haurien de ser una excepció. A nivell informatiu: l'exercici físic és anorexigènic (redueix la gana), així doncs ens facilitarà controlar la ingesta en els banquets nadalencs.
  4. Begui aigua. Aquesta recomanació va tant enfocada a la ingesta hídrica diària (mantenir-se hidratat sempre), com a les begudes durant les celebracions. Un dels problemes principals de les celebracions és que van acompanyades d'alcohol. Els aperitius solen ser salats i donen set, begui aigua per calmar la set i eviti calmar amb vi o cava. L'excés calòric combinat amb alcohol, agreuja les conseqüències negatives per a la salut i l'acumulació de greix, especialment el visceral, al fetge.
  5. Inclogui vegetals en els àpats nadalencs. Els vegetals són aliments poc calòrics, rics en aigua i poden ser tan deliciosos com un altre tipus de menjars. És poc freqüent trobar-los en les taules de nadal. Inclogui vegetals tant en els aperitius (amanides, broquetes de verdures, pebrots o tomàquets farcits de gambes ...) com en els plats principals (guarnició de escalunyes, pebrots o mongeta verda per al gall dindi; estofat de pollastre amb verdures i poc oli ...)
  6. Cuini carns magres o peix. Prefereixi el gall dindi, el pollastre, el conill, el llom de porc sense greix, els peus de porc o els peixos, en comptes del xai o l'ànec. Aquests últims no només són molt grassos, sinó que la majoria dels seus greixos estan relacionades amb l'arteriosclerosi.
  7. De postres, millor fruita encara que millor evitar-la si pren dolços de nadal. La fruita és també rica en aigua, fibra, vitamines i minerals i el seu consum ajuda a desplaçar el dels dolços nadalencs. Consell: posi la fruita bonica, sempre atreu més (broquetes de verdures, carpaccio de pinya amb xocolata> 85% fos ...). Per cert, la pinya conté bromelaína, un enzim digestiu que pot ajudar a facilitar-nos la digestió després de les celebracions familiars. Encara que si va a prendre torrons i dolços, eviti la fruita perquè llavors farà doble postres.
  8. El perill de les sobretaules llargues i reculli la taula. Les sobretaules comporten el risc que les sobres (si no hem comprat el just) es vagin menjant sense fam, només per entreteniment i això, és un error. Reculli la taula per evitar seguir menjant.
  9. Fagin cas al seu cos. Mengi poc a poc, la sensació de sacietat pot trigar fins a 20 minuts a aparèixer, però quan aparegui, hem de fer-li cas (sinó aquests mecanismes no estarien en el nostre cos!). De la mateixa manera, no cal que compensi els excessos, escolti al cos, ell li dirà si necessita o no sopar després d'un tiberi. Però si no és així, i necessita sopar, recordi la seva pauta nutricional i torni a la normalitat.
  10. Finalment, i el més important, gaudeixi de la companyia. Associem Nadal a "tiberis", hem de canviar el pensament i relacionar el Nadal amb trobades entre familiars i / o amics i gaudir-ne. El Nadal tampoc està rennyit amb organitzar activitats i passejades amb els seus.

 

Els endocrinòlegs i Dietistes-Nutricionistes de ENDOCS els desitgem a tots unes bones i saludables festes.

Autor:


Cap de Servei Responsable Unitat d’hipòfisis Responsable Unitat de tiroides Especialista en endocrinologia de la gestació Especialista en tumors hipofisaris


Nutricionista i educadora en diabetis


Vols fer-nos una consulta Blog d'Endocrinologia i Nutrició?

Cercar en el Blog

També et pot interessar

Un fong usat en la medicina tradicional xinesa podria ser utilitzat com a estratègia en la pèrdua de pes

DEGÀLEG NUTRICIONAL DEL NADAL

Un estudi mostra que el fong Ganoderma lucidum, utilitzat en la medicina tradicional xinesa per les seves propietats antidiabètiques, té també propietats anti-obesitat que s’associen a la modulació que provoca en la microbiota intestinal.

Continuar llegint

Vull perdre pes y evitar les malalties cardiovasculars Què és més efectiu: Dieta baixa en greixos o en carbohidrats?

DEGÀLEG NUTRICIONAL DEL NADAL

El nombre de nord-americans amb sobrepès i obesitat va augmentar un 66,1% de 1971 a 2.011, el consum de greix es va reduir un 33,6% de 1965 a 2011 i el consum d'hidrats de Carboni va augmentar un 50% durant el mateix període, segons una revisió estadística del consum en els EUA. Al nostre país, la xifra de sobrepès + obesitat supera el 60% segons estudis poblacionals

Continuar llegint

Este sitio web utiliza Cookies propias y de terceros. Si continua navegando, supone la aceptación de la instalación de las mismas. OK | Más información

Política de cookies +